top of page

Marmara, Ege ve Akdeniz'de Şiddetli Deprem Yaşandı! Herkese Çok Geçmiş Olsun.


Saat 12:26'da ortalama 40-50 saniye süren ve merkez üssü Çanakkale'nin Gökçeada açıklarına yakın, Ege denizinde meydana gelen 6,5 büyüklüğündeki depremde şuan için can ve mal kaybı olup olmadığı halen araştırılıyor. Deprem Bolu’dan Edirne’ye, İstanbul’dan İzmir’e, Çanakkale’den Eskişehir’e kadar geniş bir alanda hissedilmiş durumda. İstanbul ve ilçelerinde de şiddetli bir şekilde hissedilen deprem, İzmir ve Antalya'da da büyük korku yarattı. Kandilli Rasathanesi yetkilileri Çanakkale açıklarında meydana gelen 6.5 büyüklüğündeki depremin, büyük Marmara depremini tetikleyeceğini düşünmediğini söylediler. Merkez üssüne en yakın yerlerden biri olan Çanakkale'de depremi yaşamış olanlardan biri olarak herkese büyük geçmiş olsun diyorum. Gün boyunca telsiz anonslarından aldığım bilgiler doğrultusunda can kaybı yaşanmadı fakat mal kaybı olarak, eski bir binanın çatısının bir araç üzerine yıkıldığı ve bir cami minaresinin yıkıldığı doğrultusunda... Deprem anının hemen sonrasında yaşadığım acizane tecrübeyi sizlerle paylaşmak istiyorum; Herkes panik halinde evinden kendini dışarı attıktan sonra ilk olarak hemen eşini, dostunu, ailesini, sevdiklerini... aramak ve onların ne durumda olduğunu öğrenmek istiyor. Sokaklar insan doluydu ve herkes cep telefonlarına sarılmış birilerini aramaya çalışıyordu. Deprem anında ve sonrasında mobil operatörlerde bir kesilme olmamıştı cep telefonları hala işlevini yerine getiriyordu fakat deprem sonrasında herkesin bir anda mobil şebekelere yüklenmesi sonucu cep telefonları kullanılamaz hale geldi. Ortalama 2 saat kadar da cep telefonları Çanakkale'de iş görmedi. Fakat amatör telsizciler olarak biz sürekli iletişim halindeydik. Deprem anında işyerinde olduğum için evdekilerin ne durumda olduğunu bilmiyordum. Aileme o anda cep telefonuyla ulaşamıyordum fakat o bölge yakınlarında bulunan diğer amatör telsizcilerle deprem anı itibariyle haberleşmeye başlamıştık. Yaşadığım sokak, mahalle ve apartmanın durumu hakkında bilgi aldıktan sonra biraz daha rahatlamıştım. Çocuklarımın ve eşimin ne kadar korktuğunu tahmin edebiliyordum. Onların yanına giderken trafikte sürekli diğer amatörlere geçtiğim yollar üzerinden bilgi aktarıyordum. Aynı şekilde onlarda diğer sokaklar ve mahalleler hakkında bilgi aktarıyordu. Böylece depremden 10-15 dakika sonra neredeyse tüm Çanakkale ve hatta ilçeleri hakkında, depremin merkez üssü ve büyüklüğü hakkında, yaşanan panik, can ve mal kaybı hakkında vs... bilgi sahibi olmuştum. Sonuç olarak şunu söylemek istiyorum. Telsizler her ne kadar eski teknoloji olsalar da, yaşadığım deneyim sonrasında ne kadar gerekli ve önemli olduğunu bir kez daha anlamış bulunuyorum. Buna istinaden herkesi radyo amatörü olmaya davet ediyorum. Cebinizde ya da belinizde taşıyacağınız küçük bir amatör telsizin bulunması o an için belki elzem bir durum değil ama gerektiğinde can kurtarıcınız, iletişim kaynağınız olabilir... Amatör telsizcilik hakkında detaylı bilgi için: http://www.trac.org.tr

TA1AAT - KN30ec 439.150 QRV 73!

Rastgele Yazı
Son Gönderiler
Etiket Bulutu
Henüz etiket yok.
bottom of page