top of page

Bullpup At44'üme Namlu Ceketi ve Moderatör Desteği

Geçen bu zaman içerisinde bir türlü fırsatını bulup, doğru düzgün atışa gidip, silahın son halinin fotoğraflarını çekememiştim... Malum havalar epey soğuk gidiyor. Yağmurdu, kardı, rüzgardı derken elimiz silah tutmayalı epey zaman oldu... Zaten Çanakkalemin rüzgarı ayrı bir konu :)

Yine hafif rüzgarlıydı bu gün hava. Ama atış yapma fırsatı bulmuşken pek aldırmadım rüzgara... Fırsat yakalamışken küçük bir grupman denemesi de yaparak silahın son halini paylaşmak istiyorum.

Buradan bir kez daha Ali Tekin ve Mustafa Ekiz ustalarımızın ellerine, emeklerine sağlık diyorum. Silahın Ali Tekin'in elinden çıkana kadarki macerasını, el yapımı özel at44 wst bullpup kundak başlığı altında daha önce paylaşmıştım... Ardından Mustafa Ekiz'e namlu ceketi ve moderatör yapımı için gönderilmişti.

Büyük bir el emeği ve ustalık ile merkezden kaçık olarak üretilen namlu ceketi ve moderatör hem görsel olarak hem de işlevsel olarak gerçekten harikulade diyebilirim. Merkezden kaçık olduğu için tasarımı da üretimi de hayli zor olduğunu tahmin edebiliyorum. Moderatör namlu ceketine takılırken yalpa yaparak çevire çevire takılıyor ve en son dişlinin bittiği yer moderatör ve namlu ceketini birbirine kilitliyor. Telefonda defalarca Mustafa ile acaba şöyle mi yapsak böylemi yapsak görüşmelerinin nihayetinde varılan sonuç ve ortaya çıkan ürün beni oldukça etkiledi. Önce namlu ceketini ve moderatörü bir bütün olarak yapmayı düşünmüştük. Fakat silah long olduğu için namlu normal At44 lere göre uzundu üstüne bir de moderatör binince bu uzunluk, bir bütün olduğunda hem görsel açıdan hoş olmayacaktı hemde çantaya, kılıfa sığdırmakta zorlanacaktık... Ardından iki parça olarak şu anki haliyle tasarlandı. Böylelikle hem moderatörsüz hem de moderatörlü bir şekile kullanılabiliyor. Bu arada moderatör görevini harika yerine getiriyor. Sesi gerçekten inanılmaz derecede kesiyor. Moderatörsüz kullanımda da ceket sesi zaten biraz kesmiş oluyor. Her halükarda sessiz bir silah oldu...

Sabrından ve telefonda uzunca anlatımlarından dolayı Mustafa hocama tekrar teşekkür ediyorum. Neyse daha fazla uzatmadan görselleri paylaşmak istiyorum.

Silahın planlanan tasarımının bitmiş, son hali aşağıdaki gibidir.

Emeği geçen herkese tekrar tekrar teşekkür ederim... Amman ustalarımıza nazar değmesin :)

Son olarak grupman denemesini paylaşmak istiyorum. Uzun süredir atış yapmamış olmama rağmen sonuç beni yeterince tatmin etti diyebilirim.

Tüfek & Dürbün: At44-WX 10 Long LW & Vector Optics Colossus 10-40x50E Mesafe: ~70 metre Pellet: JSB 5.5 mm 18 grain Rüzgar: Hafif rüzgarlı Zaman: 07.02.2015 14:54 Pozisyon: Ayakta, destekli (Adem usta atış sehbasıyla) Zoom: 40 x Atış Sayısı: 5

Rastgele Yazı
Son Gönderiler
Etiket Bulutu
Henüz etiket yok.
bottom of page