top of page

20 Yıl Önceki Hatsan Mod 45 Havalı Silahımı Buldum

Çocukluğumda hayal meyal hatırlıyorum... Köyde bir havalı tüfeğim vardı. Babama sordum ne oldu o tüfek diye. Bodrumda olması lazım deyince havalara uçtum :) Hemen indim baktım gerçekten bodrumdaydı. Rutubetin, pasın, kirin içinde öylece duruyordu...

Aldım bu gün şirkete getirdim. Paslarını çözmek için pas sökücü sıktım. Yay hala kuruluyor fakat menzil hiç yok nerecek kadar az. Atış yaptığımda saçmayı 5 metre bile atamadı. Belki iç mekanizma paslandığındandır bilmiyorum.

Hatsan İzmir Fabrikayı aradım. Hesabıma göre ortalama 19 - 20 yıllık olan tüfeğin durumunu anlattım. Ahşap kundağa dokunmayız geri kalan metal aksamın boyasını bakımını vs. yapar göndeririz dediler. Sevinçten havalara uçtum :) benim için tarihi eser değerindeki bu tüfek çocukluğumun hatırası... Keşke kundakta zımparalanıp, boyansa ve verniklenseydi çok iyi olacaktı... Neyse bi göndereyim baksın ustalar, belki hiç çalışmayacak bilmiyorum çok eski.

İşte fotoğraflar:

Tüm bakımları yapılmış ve değişmesi gereken parçaları değişmiş olarak 20 yıllık tüfeğim elime ulaşmış bulunuyor. Bayram tatili nedeniyle süreç biraz uzamış durumda ama önemli değil.

Bana çıkardığı tüm masraf, sadece karşı ödemeli olarak gönderdikleri kargo ücreti 5.5 TL. Bu konuda diyecek hiç birşey bulamıyor, Hatsan'ı can-ı gönülden kutluyor ve teşekkür ediyorum. Üstelik arayıp kargonun sıkıntısız ulaşması için adresi teyid etmeleri, ilgi ve alakaları cabası...

Değişen parçalar ve bakım bilgileri şöyle;

- Arpacık

- Gez

- Gez tamburası

- Gez civatası

- Piston contası

- Yay

- Hava lastiği

- Metal aksamın boyanması

- Namlu yamukluğunun doğrultulması

- Genel bakım ve yağlama

Fotoğraflardan da anlaşılacağı üzere, neredeyse tüfeğin orjinalliğiyle oynanmamış. Kundağa hiç ellenmemiştir. Değişmesi gerekenler değişmiş ve bakımı yapılmıştır. 20 yıl önceki orjinal ruhunu hala taşımaktadır...

Rastgele Yazı
Son Gönderiler
Etiket Bulutu
Henüz etiket yok.
bottom of page